ماجرای تعطیلی و پلمب چندروز اخیر صنف طلا و جواهر مشهد چه بود؟ ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تجارت غیر نفتی کشور ۷۷.۴ میلیارد دلار شد

  • کد خبر: ۱۴۳۳۵۷
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
تجارت غیر نفتی کشور ۷۷.۴ میلیارد دلار شد
بر اساس آمار گمرک ایران، ارزش تجارت ایران یعنی صادرات غیر نفتی و واردات امسال به ۷۷.۴ میلیارد دلار رسید که صادرات غیر نفتی از افزایش ۱۹ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس آمار گمرک تجارت خارجی کشور که به عملکرد صادرات غیر نفتی و واردات کشورمان از ابتدای فروردین ماه تا دهم دی ماه امسال اختصاص دارد، ارزش صادرات غیر نفتی کشورمان به ۴۳ میلیارد و ۸۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان ۱۹/۰۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین به لحاظ وزنی نیز صادرات غیر نفتی در مدت یادشده به میزان ۲/۸۶ درصد افزایش یافت و در این مدت ۹۷ میلیون و ۸۴۳ هزار تن انواع کالای ایرانی به سایر کشور‌ها صادر شد.

این گزارش حاکی است، از ابتدای فروردین ماه تا دهم دی ماه سالجاری به میزان ۴۴ میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که به لحاظ ارزش نیز واردات کشورمان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۴/۷۴ درصد رشد داشته است. همچنین به لحاظ وزنی نیز در مدت یاد شده به میزان ۲۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تن انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حجم واردات کشورمان به لحاظ وزنی ۱۰/۰۶ درصد کاهش داشته است.

اقلام عمده صادراتی ایران در این مدت به ترتیب گاز طبیعی مایع شده به ارزش ۶ میلیارد و ۷۸۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۵ و ۷۴ صدم درصد، پروپان مایع شده به ارزش ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار و سهم ارزشی ۷ و ۲۲ صدم درصد، متانول به ارزش یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و سهم ارزشی۴ و ۳۴ صدم درصد، بوتان مایع شده به ارزش یک میلیارد و ۸۲۷ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴ و ۲۴ صدم درصد و پلی اتیلن گرید فیلم به ارزش یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳ و ۱۶ صدم درصد بوده است.

گزارش گمرک ایران حاکی از آن است که در مدت مذکور ۴۶ و ۶۳ صدم درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، ۱۶ صدم درصد مربوط به میعانات گازی و ۵۳ و ۲۱ صدم درصد مربوط به سایر کالا‌ها بوده است.

اقلام عمده وارداتی در این مدت، شامل ذرت دامی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵ و ۸۹ صدم درصد، برنج به ارزش یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار و سهم ارزشی۳ و ۸۸ صدم درصد، دانه سویا به ارزش یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳ و ۴۳ صدم درصد، گندم معمولی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳ و ۲۸ صدم درصد، گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲ و ۸۶ صدم درصد و روغن دانه آفتابگردان به ارزش ۹۴۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲ و ۱۳ صدم درصد بوده است.

در این مدت مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران به ترتیب پنج کشور چین با ۱۱ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۷ و ۵۱ صدم درصد، عراق با ۸ میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۰ و ۳ صدم درصد، ترکیه با ۶ میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۴ و ۹ صدم درصد، امارات متحده عربی با ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۰ و ۶۸ صدم درصد و هند با یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳ و ۴۲ صدم درصد بوده‌اند.

این گزارش حاکی است، پنج کشور عمده مبدا واردات نیز از ابتدای فروردین ماه تا دهم دی ماه سالجاری به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۱۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳۰ و ۷۹ صدم درصد، چین با ۱۱ میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۵ و ۹۹ صدم درصد، ترکیه با ۴ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۰ و ۴۵ صدم درصد، هند با ۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵ و ۷ صدم درصد و آلمان با یک میلیارد و ۳۹۹ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳ و ۱۵ صدم درصد انجام شده است.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->